Mişcarea poate contracara efectele alcoolului

Mişcarea poate contracara efectele alcoolului

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Specialiştii au descoperit că mişcarea poate încetini declinul cogntiv şi poate reduce schimbările neuronale negative, efecte ce sunt valabile doar în cazul consumului redus sau mediu de alcool.

La cercetare au participat 60 de voluntari, care au obţinut rezultate similare în urma procedurii de scanare a creierului. Înainte de începerea studiului, participanţii au spus care este nivelul lor de consum de alcool, dar şi câte exerciţii fizice obişnuiesc să facă săptămânal.

După ce au analizat datele obţinute de la voluntari şi rezultatele scanării creierului, cercetătorii au observat că cei care obişnuiau să facă mişcare aveau mai puţine daunele cerebrale decât cei sedentari, deşi ambele categorii consumau la fel de mult alcool.

,,Se ştie că persoanele care fac regulat mişcare au un risc mai redus de a avea probleme de memorie, de învăţare. În plus, exerciţiile pot proteja materia albă din creier de daunele asociate cu anumite afecţiuni, fie procesul de îmbătrânire. În cazul nostru, mişcarea este cea care poate reduce daunele pe care le poate provoca la nivel cerebral alcoolul”, a precizat Hollis Karoly, autorul studiului şi profesor la Universitatea din Colorado, SUA.

Concluziile studiului vor fi publicate în Jurnalul Medical ,,Cercetări şi experimente clinice”.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image