Dacia Sandero, vicecampioană la vânzări în Europa. Ce mașini au fost cele mai căutate
În 2023, Dacia Sandero s-a clasat pe poziția a doua în topul vânzărilor de autoturisme din Europa, fiind depășită de Tesla Model Y, potrivit datelor publicate de „Automotive News Europe“.
Informațiile preliminare sunt bazate pe datele companiei Dataforce, care acoperă 97% din piața auto din Uniunea Europeană, țările AELS și Marea Britanie. Tesla Model Y a avut un total de 254.822 de unități vândute, comparativ cu cele 235.893 ale Dacia Sandero.
Tesla este pe primul loc
Tesla a reușit să se plaseze pe primul loc în clasamentul vânzărilor, parțial datorită reducerilor semnificative de preț aplicate de la începutul anului 2023 și menținute pe parcursul întregului an, precum și datorită stimulentelor fiscale pentru vehiculele de companie în Germania.
De exemplu, în Germania, Modelul Y a fost cel mai popular model electric, cu aproximativ 45.800 de înregistrări, conform motor1.com care citează „Automotive News“.
Analizând vânzările lunare, Modelul Y de la Tesla a fost lider în șapte luni din cele 12 ale anului 2023, în timp ce Sandero a ocupat prima poziție în patru luni și Volkswagen T-Roc într-o lună. Alte modele Dacia, precum Duster și Jogger, s-au situat și ele bine în clasamente, cu vânzări semnificative.
Luna decembrie a fost deosebit de competitivă. Modelul Y, în ciuda unei scăderi de 24% în vânzări, a fost aproape de a fi cel mai bine vândut model în Europa. Renault Clio și Volkswagen Golf au fost și ele în competiție strânsă pentru poziții de top.
Comparativ cu anul 2022, clasamentul vânzărilor auto din Europa a arătat schimbări notabile. Peugeot 208 a condus vânzările în 2022, urmat de Sandero, în timp ce în 2023, VW Golf, liderul din 2021, ar putea termina pe locul șapte.
Care au fost cele mai bine vândute mașini din România
Pe piața auto românească, Dacia a continuat să domine, înregistrând un progres de 11,5% în 2023. Dacia a fost liderul înmatriculărilor de mașini noi în România, cu 45.944 de unități livrate, urmată îndeaproape de Renault și Toyota.
De remarcat, Logan rămâne modelul preferat în România, urmat de Duster, care a depășit Sandero în clasament. Cu toate acestea, experții avertizează că Dacia ar putea pierde teren pe piață din cauza creșterilor de preț, în special pentru modelele de bază, ce se apropie de prețurile concurenților care oferă o calitate superioară.
În plus, competiția se intensifică, cu modele precum MG ZS, care concurează direct cu Dacia Duster, oferind prețuri mai atractive pe anumite piețe europene, inclusiv în Spania. Acest lucru reprezintă o provocare pentru Dacia pe piața europeană și, mai nou, și pe cea românească.