Ce dinozauri au trăit în România! Aceste animale dominau planeta cu milioane de ani în urmă

Există unele subiecte care reușesc să fascineze oamenii, indiferent de generație, ori ce alte interese am mai avea. Iar unul dintre aceste subiecte iubite de către fiecare dintre noi sunt și dinozaurii! Ei bine, mai multe specii de dinozauri trăiau pe teritoriul României, cu zeci de milioane de ani în urmă!

Dinozaurii au trăit de-a lungul întregului glob

Puține animale reușesc să fascineze omenirea la fel de mult precum dinozaurii! Aceste creaturi care, cândva, dominau fără drept de apel planeta noastră, sunt îndrăgite chiar și astăzi, iar indiferent ce alte animale au mai apărut pe Pământ după dispariția dinozaurilor (sau chiar înaintea lor), aceștia sunt, de departe, favoriții multora dintre noi!

Iar de-a lungul ultimului secol, potrivit informațiilor oferite de către cei de la shtiu.ro, în țara noastră au fost scoase la lumină mai multe fosile de dinozauri, spre bucuria tuturor celor pasionați de aceste animale magnifice.

Oasele acestora datează din diferite perioade geologice, însă cele mai multe par a fi din Cretacicul Târziu, mai precis, vorbim despre dinozauri care cutreierau Pământul cu aproximativ 70 de milioane de ani în urmă. Se pare că fosilele din această perioadă ar aparține unor titanozauri și hadrozauri.

Dinozaurii care au trăit în România

De exemplu, în județul Sibiu a fost scos la lumină un dinozaur numit Magyarosaurus dacus. Acesta ar fi fost un titanozaur de dimensiuni mai mici. O altă specie descoperită pe teritoriul țării noastre este Telmatosaurus transsylvanicus, un hadrozaur ce ar fi trăit acum 70 – 75 milioane de ani. Din păcate, faimosul T-Rex nu a fost găsit în țara noastră, acesta având habitatul în America de Nord.

Cu milioane de ani în urmă, aceste animale dominau ecosistemul planetei noastre, însă totul s-a sfârșit printr-o extincție extrem de violentă. Evenimentul este cunoscut drept Extincția Cretacic-Paleogen și a avut loc în urmă cu aproximativ 66 de milioane de ani.

Atunci, un asteroid (sau o cometă) a lovit Pământul în Pensinsula Yucatan, iar impactul a provocat extincția dinozaurilor. Craterul descoperit în Yucatan are diametrul de 150 de kilometri.

preturi peste, slatina, olt   foto alina mitran (9) jpg