Un lanț mare de supermarketuri renunță la casele de marcat self-service. Care este, de fapt, motivul
Un lanț de supermarketuri, din Anglia, a decis să renunțe la mai multe case automate din magazinele sale la care clienții își scanează singuri produsele. Măsura ar urma să contribuie la prevenirea infracțiunilor de furt din magazine. Fondat în 1847, Booths are 27 de supermarketuri în nordul Angliei, scrie adevărul.ro.
Lanțul de supermarketuri renunță la casele de marcat self-service.
„Ne place să vorbim cu oamenii”, a declarat unul dintre directorii Booths. Noua măsură ar urma să contribuie și la prevenirea infracțiunilor de furt din magazine. Fondat în 1847, Booths are 27 de supermarketuri în nordul Angliei și a explicat decizia precizând că toate casele automate erau „nesigure și impersonale”.
„În loc de inteligență artificială, alegem inteligența adevărată, inteligența umană”, au transmis reprezentanții magazinului. „Au existat și probleme legate de recunoașterea mărfurilor la momentul plății. Suntem mândri să oferim un serviciu de înaltă calitate cumpărătorilor noștri, ne face plăcere să vorbim cu ei”, a explicat Nigel Murray, un director de magazin.
Ce probleme intervin la casele self-service
„Clienții noștri ne-au spus de-a lungul timpului că mașinile de auto-scanare pe care le avem în magazinele noastre pot fi lente, pot fi nesigure, sunt evident impersonale. Avem destul de multe produse vrac – fructe, legume și produse de panificație – și de îndată ce te duci la o casă de marcat self-service cu acestea, trebuie să obții o verificare vizuală a lor, iar unii clienți nu știu să distingă un măr de altul, de exemplu”, a adăugat Nigel Murray, directorul general Booths.
„Există tot felul de probleme și apoi, în clipa în care pui o sticlă de alcool în coș, cineva trebuie să vină să verifice că ai vârsta potrivită”, a concluzionat directorul general, potrivit sursei citate.
Casele de marcat au devenit populare în anii 1990 iar până în 2013, existau peste 200.000 în magazine în întreaga lume care le dețineau, iar numărul lor a ajuns la 325.000 până în 2021. Cumpărătorii români au reacţionat destul de refractar atunci când s-a ridicat problema ca supermarketurile de la noi să devină complet automatizate.