Al doilea cel mai mare retailer online din România intră în insolvență! Ce datorii a acumulat magazinul
Al doilea cel mai mare retailer din țara noastră a intrat în insolvență! Săptămâna trecută a fost transmisă o cerere de deschidere a procedurii generale a insolvenței, cerere care a și fost aprobată. Este vorba despre faimosul magazin online Elefant.ro, atât de bine cunoscut în țara noastră!
Cei de la observatornews.ro informează să datele analizate arată că printre creditori se regăsesc nume precum Patria Bank, Fan Courier, Rompetrol, Universul Juridic, Didactica Publishing House, Univers Enciclopedic Books, Grup Editorial Litera, cât și cei de la Cargus. Strategia de la acest moment este de a propune un plan de reorganizare, ce ar include menținerea dreptului societății de administrare a propriei activități.
Se pare că, pe plan financiar, compania nu stă bine deloc, iar datoriile acumulate au ajuns deja la 122 de milioane de lei. Mai mult decât atât, faimosul magazin a avut afaceri în valoare de 183,6 milioane de lei, cifră ce reprezintă o scădere cu 20% dacă o comparăm cu cea din anul anterior. De asemenea, companai cu 175 de angajați a înregistrat o pierdere de 27 de milioane de lei.
Elefant.ro intră în insolvență
Mai mult ca sigur că cei mai mulți dintre români sunt familiarizați cu numele acestei companii. Elefant.ro este cel de-al doilea mare retailer online din țara noastră, dacă judecăm lucrurile în funcție de numărul de comenzi. Singura companie care reușește să îi depășească pe cei de la Elefant.ro este eMag (Dante International), unde acționarul majoritar este grupul Naspers, din Africa de Sud.
În ciuda problemelor, compania se poate mândri cu faptul că are peste 2 milioane de clienți, dar și un Marketplace unde pot fi găsite nu mai puțin de 400 de companii. De asemenea, există un portofoliu de aproximativ 3 milioane de produse.
Din păcate, un plan de anul trecut ce ar fi putut salva Elefant.ro nu a funcționat, în cele din urmă. În luna mai a anului trecut, aceștia reușiseră să ajungă la o înețelegere care ar fi însemnat preluarea companiei de către evoMAG. Cu toate acestea, tranzacția a eșuat.