Autostrăzile noi din România care îi lasă pe străini cu gura căscată: „La infrastructură, UE este ca un cadou din cer pentru țările mai puțin dezvoltate”

În 2024, România a înregistrat un record în domeniul infrastructurii rutiere, inaugurând aproape 200 de kilometri de autostrăzi, un salt semnificativ în construirea de șosele de mare viteză. Aceste progrese au schimbat radical harta rutieră a țării și au adus un val de apreciere din partea internațională, în special din partea țărilor europene care au fost martore ale transformării rapide a infrastructurii românești.

Autostrada.
Autostrada.

Noile autostrăzi, printre care se numără importante sectoare din Autostrada Moldovei, au contribuit la îmbunătățirea conexiunii între regiunile României. Cu toate acestea, încă mai sunt așteptate alte 150 de kilometri de autostrăzi care vor fi finalizați în 2025, ceea ce sugerează că România este pe cale să continue dezvoltarea rețelei sale de drumuri expres și autostrăzi.

Un aspect esențial care a contribuit la această transformare este sprijinul Uniunii Europene, care a alocat fonduri substanțiale pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Aceasta a fost considerată de mulți străini „un cadou din cer” pentru țările mai puțin dezvoltate din Europa, iar impactul acestor investiții nu a trecut neobservat pe platformele sociale. Utilizatorii internaționali, cum ar fi cei din Croația și Belgia, au recunoscut importanța UE în finanțarea acestor proiecte, dar au menționat și că unele guverne din țările respective nu promovează în mod adecvat contribuția Uniunii Europene.

„Desigur, Uniunea Europeană este ca un cadou din cer pentru țările mai puțin dezvoltate din Europa, mai ales când vine vorba de infrastructură”, este de părere una dintre utilizatoarele Reddit, din Croația, citată de Adevărul.

Aproape 1.300 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres din România

Cei aproape 1.300 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres din România, majoritatea realizate cu ajutorul fondurilor europene, sunt un semn clar al progresului din ultimii 20 de ani. Deși există o fărâmă de dezamăgire în rândul unor români privind starea generală a infrastructurii, acest avans semnificativ este admirat de străini, care consideră că România și-a depășit limitele de dezvoltare rapidă.

Autostrăzile construite recent nu sunt doar despre îmbunătățirea mobilității interne, ci și despre conectivitatea internațională. Străinii observă că, deși există o rețea impresionantă, autostrăzile nu ajung încă până la frontierele țării, iar unele tronsoane, cum ar fi cele spre Bulgaria și Serbia, sunt așteptate cu nerăbdare.

Unii cetățeni europeni, în special din Serbia și Bulgaria, consideră că România ar trebui să prioritizeze extinderea rețelei de autostrăzi până la granițele sale pentru a facilita traficul internațional. O astfel de infrastructură ar contribui semnificativ la conectarea țărilor din sud-estul Europei și ar sprijini comerțul transfrontalier.

Totuși, nu toți europenii sunt de acord cu prioritizarea autostrăzilor. Unii consideră că ar trebui să existe o echilibrare între investițiile în drumuri și cele în infrastructura feroviară, așa cum s-a întâmplat în alte țări, precum Portugalia, care a investit masiv în autostrăzi, dar a neglijat dezvoltarea rețelei de cale ferată.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Ilie Bolojan, Ioana Fasie, foto arhiva jpg
image png
UK, foto Shutterstock jpg
Ilie Bolojan FOTO Mediafax
image png
image png
front 1 jpg
Peste, Mihaela Bilic, foto Shutterstock, Facebook jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net