Cea mai disputată autostradă din România prinde avânt. Va fi construită într-o zonă de o frumusețe impresionantă
Autostrada Unirii (#A8), un proiect care a stârnit de-a lungul anilor numeroase controverse și dezbateri, face un pas important spre realizare. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent emiterea Autorizației de Construire pentru Secțiunea 3 (Leghin-Târgu Neamț), o porțiune crucială a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț. Această secțiune va traversa o zonă muntoasă spectaculoasă, dar și dificilă din punct de vedere tehnic.

Proiectul este finanțat prin PNRR
Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ceea ce a permis accelerarea lucrărilor. În ultimii ani, Autostrada Unirii a suferit întârzieri semnificative, dar noul cadru financiar și presiunea asupra termenelor au determinat autoritățile să intre pe "viteza turbo". Secțiunea Leghin-Târgu Neamț, care măsoară 29,9 km, are termen de finalizare în 2026.
Valoarea contractului, estimată la 1,56 miliarde de lei (fără TVA), a fost atribuită unui constructor român, marcând o contribuție importantă la dezvoltarea infrastructurii locale.
Autostrada va avea o infrastructură complexă
Pe traseul acestei secțiuni vor fi construite:
13 poduri,
2 viaducte,
8 pasaje,
și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Lucrările se vor desfășura pe teritoriul mai multor unități administrative, precum Vânători-Neamț, Agapia, Grumăzești, Târgu Neamț, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni (județul Neamț), și Moțca (județul Iași). Această complexitate face ca secțiunea să fie una dintre cele mai provocatoare din punct de vedere tehnic și logistic.
Autostrada Unirii, o arteră vitală care va lega Moldova de Transilvania
Autostrada A8 este văzută ca o arteră vitală pentru conectivitatea est-vest a României, legând Moldova de Transilvania și oferind o alternativă modernă și rapidă pentru transportul de persoane și mărfuri.
Realizarea acestui tronson va contribui la:
reducerea timpilor de călătorie,
creșterea siguranței rutiere,
și stimularea dezvoltării economice în regiunile traversate.
Deși traseul Autostrăzii Unirii a fost marcat de multiple piedici, progresul actual aduce speranța că unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din România se va concretiza în curând. Peisajul montan spectaculos al acestei secțiuni va deveni nu doar o provocare tehnică, ci și un punct de atracție, subliniind importanța unor astfel de investiții strategice.