Cel mai mare constructor de autostrăzi din România ar putea opri lucrările la A8 și A3. Probleme financiare semnalate de muncitori: „S-a blocat tot”
UMB, cel mai mare constructor de autostrăzi din România, ar urma să suspende lucrările pe două dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră – A8 și A3 – pe o perioadă nedeterminată. Informațiile vin dinspre muncitorii din teren, care susțin, prin mesaje distribuite pe rețelele de socializare, că toate plățile au fost oprite și că se vorbește despre o „vacanță” forțată, fără termen clar de revenire.

Potrivit conversațiilor postate pe pagina de Facebook „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța”, mai multe echipe din teren au fost anunțate că UMB a suspendat plățile și comenzile, invocând blocaje financiare.
„S-a blocat tot financiar... A încetat orice plată, nu se mai fac comenzi”, afirmă un angajat citat în mesajele apărute online. În cazul șantierului de pe Autostrada A8, muncitorii au fost informați că vor intra cu o săptămână mai devreme în vacanță, fără o dată de întoarcere stabilită, deși inițial pauza urma să fie de doar șapte zile.
Informațiile nu sunt deocamdată oficiale
Informațiile, deocamdată neoficiale, ridică semne de întrebare privind viitorul lucrărilor la aceste două proiecte strategice. Autostrada A8 – cunoscută și ca Autostrada Unirii – are o importanță majoră pentru conectarea regiunii Moldovei cu Transilvania. La rândul său, Autostrada A3 face legătura între nordul și sudul țării, fiind unul dintre cele mai ambițioase proiecte rutiere aflate în execuție, scriu cei de la B1 TV.
Singurul șantier care nu va fi afectat de această decizie, potrivit surselor din teren, este cel de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva.
Deocamdată, UMB nu a emis un comunicat oficial pe marginea acestor informații, iar Ministerul Transporturilor nu a comentat situația.
Întârzierea plăților din partea autorităților
Contextul în care apar aceste semnale este unul tensionat: întârzierea plăților din partea autorităților, probleme birocratice și posibile dispute contractuale ar putea fi cauzele din spatele deciziei.
O eventuală oprire a lucrărilor ar pune în pericol respectarea termenelor asumate pentru finalizarea unor loturi-cheie și ar putea afecta absorbția fondurilor europene.
Rămâne de văzut dacă autoritățile vor confirma sau infirma aceste informații și ce măsuri se vor lua pentru a evita o blocare de durată a șantierelor.