Mai multe loturi de lapte praf din gama Nestlé NAN, retrase urgent din magazine. Erau contaminate cu bacterii
Mai multe loturi de lapte praf din gama Nestlé NAN au fost retrase urgent din magazine, după ce producătorul, împreună cu principalii retaileri din România, a declanșat o procedură de rechemare voluntară. Decizia vine ca urmare a identificării bacteriei Bacillus cereus pe una dintre liniile de producție ale fabricii de origine. Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a confirmat informația și le recomandă părinților să returneze produsele vizate.

De ce au fost retrase produsele din magazine
Potrivit ANSVSA, testele efectuate pe fluxul de producție au evidențiat prezența bacteriei Bacillus cereus, un microorganism care poate provoca episoade de toxiinfecție alimentară, în special în rândul bebelușilor și al copiilor mici, categorie extrem de vulnerabilă.
Rechemarea este una preventivă, dar vizează strict loturile fabricate pe linia contaminată.
Care sunt produsele afectate
Loturile retrase aparțin gamei NAN 1 Optipro și NAN 1 Comfortis, comercializate în mai multe gramaje. Lista completă transmisă de ANSVSA include:
NAN 1 Comfortis – 800 g
- Lot nr. 52820346AC, valabil până la 31.10.2027
- Lot nr. 52820346AE, valabil până la 31.10.2027
NAN 1 Optipro – 800 g
- Lot nr. 52850346AB, valabil până la 31.10.2027
- Lot nr. 52850346AC, valabil până la 31.10.2027
NAN 1 Optipro – 400 g
- Lot nr. 52880346AB, valabil până la 31.10.2027
Autoritățile subliniază că doar loturile enumerate sunt vizate. Toate celelalte produse Nestlé NAN pot fi utilizate în condiții de siguranță.
Ce trebuie să facă părinții care au cumpărat laptele praf
ANSVSA recomandă consumatorilor să nu ofere copiilor produsele din loturile afectate și să le returneze în magazinele din care au fost achiziționate: Auchan, Penny, Selgros, Kaufland și Carrefour.
Restituirea banilor se va face fără prezentarea bonului fiscal, o procedură menită să simplifice returnarea pentru părinți.
Cum poți obține informații suplimentare
Pentru cei care doresc clarificări suplimentare, Nestlé pune la dispoziție:
- Linia gratuită a consumatorului: 0800 863 785 (luni-vineri, 09:00–18:00)
- Email: contact@ro.nestle.com
ANSVSA a publicat, de asemenea, pe site-ul său oficial lista completă a magazinelor unde produsele pot fi returnate.
Rechemarea voluntară reprezintă un demers standard în industria alimentară, menit să protejeze consumatorii și, în acest caz, să prevină orice risc în rândul bebelușilor. Deși nu au fost raportate cazuri de îmbolnăvire, autoritățile îndeamnă la prudență și la verificarea atentă a loturilor cumpărate.
































