România, cuprinsă de febra cumpărăturilor. Oamenii au luat cu asalt magazinele. Cozile kilometrice fac parte din farmecul Sărbătorilor
Cu două zile înainte de Crăciun, România pare să fi intrat oficial în „starea de alertă a cumpărăturilor”. Mall-urile sunt arhipline, magazinele alimentare gem de oameni, iar la casele de marcat cozile par interminabile. Parcă nimeni nu mai are timp, nimeni nu mai are răbdare, dar toată lumea are… liste lungi de cumpărături.

Oamenii au luat cu asalt magazinele. Cozi de zeci de minute la casele de marcat
Imaginile surprinse în magazine vorbesc de la sine: cărucioare burdușite, rafturi golite rapid și clienți care se mișcă greu printre standuri, ca într-un joc de supraviețuire. La raioanele de carne, dulciuri sau băuturi, lupta e pe viață și pe bon fiscal. Fiecare vrea să apuce „ultimul produs”, promoția salvatoare sau ingredientul fără de care masa de Crăciun nu ar fi completă.
În mall-uri, atmosfera e și mai „tensionată”. Magazinele de haine și cadouri sunt luate cu asalt, iar cabinele de probă devin adevărate puncte fierbinți. Unii caută „cadoul perfect”, alții doar ceva „să fie”, dar toți par presați de timp. Pe fețele oamenilor se citește clar stresul: Crăciunul bate la ușă, iar lista nu e încă bifată complet.







La casele de marcat, nervii sunt întinși la maximum. Oamenii oftează, se uită insistent la ceas, verifică telefoanele și mai aruncă câte o privire tăioasă spre coada din spate. Un bon mai lung, un produs scanat greșit sau o casă care se închide pot declanșa mici drame cotidiene. Totul se petrece sub lumina puternică a neoanelor și pe fundalul colindelor care par să ruleze în buclă, fără oprire.
În mall-uri, se caută de la ținute de Revelion la televizoare și telefoane
Magazinele alimentare nu fac excepție. Cozonaci, portocale, carne pentru sarmale, băuturi, prăjituri – toate dispar de pe rafturi într-un ritm amețitor. Mulți cumpără „să fie”, de teamă că nu vor mai găsi nimic mâine. Alții își umplu coșurile de parcă ar urma o săptămână de izolare totală. Nebunia cumpărăturilor de Crăciun a devenit, deja, o tradiție în sine. An de an, românii lasă totul pe ultima sută de metri, iar rezultatul este același: aglomerație, stres și multă oboseală. Și totuși, în ciuda haosului, nimeni nu pare dispus să renunțe. Pentru că, la final, Crăciunul trebuie să fie „ca la carte”.
Și pe străzi aglomerația este la fel de mare
Iar până la liniștea din seara de Ajun, magazinele rămân câmpuri de luptă. Unele cu zâmbete forțate, altele cu nervi ascunși, dar toate pline până la refuz. Nici pe străzi nu este mai liniște. Arterele principale din Capitală par în aceste zile adevărate „parcări”, atât de multe mașini sunt pe ele, un drum de un sfert de oră putând depăși acum lejer o oră, la cât este de aglomerat. Pentru cei aflați la prima experiență în București, pare ceva șocant. Pentru „veteranii traficului” este doar o zi ca oricare alta înaintea venirii Sărbătorilor.



































