Cele mai nesănătoase gustări dintre mese. Sunt adevărate "bombe"

Cine nu e tentat să ronțăie între mese, mâna sus! Plăcerile vinovate vin însă la pachet cu multe efecte nocive, de la calorii inutile, până la probleme de sănătate. Nutriționistul Gianluca Mech a întocmit lista gustărilor care se regăsesc cel mai des printre preferințele oamenilor, dar pe care nu le recomandă sub nicio formă.

image
foto: Unsplash

Specialistul explică ce rău ne fac chipsurile, iaurturile cu fructe, produsele de patiserie și recomandă o dietă echilibrată, care poate include 3 mese și două gustări zilnic.

Ce sunt gustările și de ce le consumăm?

„Gustările sunt acele alimente și băuturi pe care le consumăm între mesele principale. Din păcate, în loc să reprezinte alimente proaspete, cu un aport de vitamine și minerale, de cele mai multe ori regăsim alimente procesate și pline de grăsimi, carbohidrați sau zahăr și asta pentru că oamenii sunt tentați de gustul plăcut al acestora”, declară nutriționistul Gianluca Mech.

gianluca mech croissantul care nu ingrasajpg jpeg
Nutriționistul Gianluca Mech

De ce gustări e recomandat să ne ferim?

Chipsuri

„Chipsurile pe care le găsim pe rafturile supermarketurilor nu au valoare nutrițională. Consumul lor duce în timp la creșterea în greutate și la efecte negative asupra sănătății. Fie că sunt sărate sau aromate, ele au un conținut foarte ridicat de sodiu. Din această cauză, pot provoca probleme de sănătate precum creșterea tensiunii arteriale sau afecțiuni cardiovasculare, inclusiv în rândul tinerilor. O altă problemă este că multe sunt prăjite în ulei, ceea ce le face să fie pline de grăsimi nesănătoase”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Croissantele din supermarket

„Deși sunt pufoase și apetisante, croissantele sunt o bombă calorică. Conțin foarte multe calorii, și au la bază unt și mult zahăr. Știm cu toții faptul că zahărul nu este bun pentru sănătate, iar consumat în exces poate cauza probleme grave de sănătate, ca să nu mai vorbim despre siluetă, care este compromisă atunci când consumăm zilnic cantități mari”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Biscuiți

„Atunci când mâncăm biscuți, spre exemplu, care conțin mult zahăr, în corpul nostru se petrece o creștere bruscă a glicemiei în sânge, nivelul urmând să scadă apoi la fel de brusc. Se transmite astfel creierului informația că avem nevoie de și mai mult zahăr, iar așa apare dependența de dulce. Biscuiții sunt dulciuri nesănătoase care conțin zahăr, dar nu și nutrienți sau fibre. Consumul de astfel de alimente nu ne aduce deloc beneficii, iar senzația de foame se va reinstala rapid”.

Produse de patiserie

„Produsele de patiserie conțin, de cele mai multe ori, grăsimi hidrogenate, aditivi, emulgatori și potențiatori de aromă. Afectează în mod negativ nivelul glicemiei din sânge, dar și colesterolul, putând astfel să conducă la apariția unor probleme de sănătate cronice. Vorbesc aici despre pateurile cu brânză, foietaje și gogoși”.

Popcorn

„Floricele de porumb ambalate, pe care le găsim în magazine, au o cantitate ridicată de sare. Consumul excesiv de sodiu poate provoca hipertensiune arterială și poate duce la alte complicații de sănătate. Există și popcorn cu diverse toppinguri, care conțin astfel și mult zahăr. Adaosul de unt, zahăr și sare le transformă într-o gustare total nesănătoasă”, menționează nutriționistul Gianluca Mech.

Iaurt cu fructe

„Iaurtul aromat cu fructe sau cereale din magazine conține un număr redus de probiotice, deoarece are mai mult fructoză și alte zaharuri. Este recomandat să consumați iaurt simplu, iar, dacă vreți să aibă și aromă, fructe proaspete tăiate în bucăți, fructe de pădure, fructe uscate sau diverse semințe”, recomandă specialistul.

Ciocolata cu umplutură

„Rar am întâlnit persoane care să spună că nu le place ciocolata. Ea poarte reprezenta o gustare între mese, dar în cantități foarte mici. Cunoaștem cu toții cazuri în care ne propunem să consumăm o pătrățică și ajungem să terminăm întreaga ciocolată. Nu este necesar să o eliminăm complet din alimentație, dar să nu cumpărăm ciocolata cu umplutură pentru că are o cantitate foarte mare de zahăr și riscăm să nu mai ținem cont de porția consumată. Alegem întotdeauna ciocolata simplă, neagră, cu conținut ridicat de cacao, peste 70%, și din care putem consuma o pătrățică pe zi. E important să ne educăm să ținem cont de aceste porții mici”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

  Puteţi urmări ştirile Click! şi pe Google News!  

meghan markle harry regina jpeg
cub bianca dragusanu sofia animat gif
meghan markle harry regina jpeg
Anamaria Prodan Laurențiu Reghecampf
Regina Elisabeta
Ioana Petric jpg
BeFunky collage (12) jpg
Horoscop 29 septembrie sursa foto Pixabay
 Mobilizare partiala - rusi trimisi la razboi FOTO Profimedia
Varujan Pambuccian / FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
image
image
image
elon musk foto profimedia
militar pedofil jpeg
1 priscilla chan si mark zuckerberg jpg jpeg
calendar ortodox 2021 29 septembrie sfantul cuvios chiriac sihastrul png
talibani
Regina Elisabeta