De ce e bine să consumi sparanghel. Leguma are efecte antiinflamatoare și detoxifiante

27 noiembrie 2021
image

Una dintre cele mai s─ân─âtoase legume, cu aport nutri┼úional valoros, sparanghelul are efecte anti├«mb─âtr├ónire, antiinflamatoare, detoxifiante ┼či chiar afrodisiace.

Fraged ┼či crocant, acesta poate fi servit de sine st─ât─âtor, cu sos, dar ┼či ca ingredient ├«n diferite feluri de m├óncare. Pune-l c├ót mai des pe mas─â ┼či ai numai de c├ó┼čtigat! 

  • Ce beneficii are? Sparanghelul este un lupt─âtor des─âv├ór┼čit ├«mpotriva cancerului de vezic─â urinar─â, la s├ón, de colon, pulmonar, de prostat─â, ovarian datorit─â propriet─â┼úilor antiinflamatorii ┼či antioxidante. Datorit─â acidului folic con┼úinut, e foarte bun pentru inim─â, ajut├ónd la prevenirea bolilor cardiovasculare ┼či la reducerea atacurilor de cord. De asemenea, consumul regulat al sucului de asparagus cu miere ├«nt─âre┼čte mu┼čchii inimii, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte s─ân─âtatea tractului digestiv ┼či a colonului, rezolv├ónd ┼či problemele legate de constipa┼úie. Sparanghelul are efecte benefice ┼či asupra tractului urinar, prevenind infec┼úiile ┼či apari┼úia pietrelor la rinichi. Bogat ├«n vitamina K, ajut─â la dezvoltarea ┼či la cre┼čterea densit─â┼úii osoase, prevenind astfel osteoporoza ┼či osteoartrita. Cu ajutorul vitaminei B, sparanghelul ├«mbun─ât─â┼úe┼čte puterea de concentrare ┼či capacitatea de g├óndire. Poate s─â ├«nt─âreasc─â sistemul nervos, de aceea el este o arm─â ├«mpotriva stresului, amelior├ónd ┼či simptomele depresiei. Sparanghelul este bogat ├«n glutation, un aminoacid cu propriet─â┼úi antioxidante care protejeaz─â celulele de radicalii liberi ┼či toxine, astfel c─â ne men┼úine pielea t├ón─âr─â ┼či radiant─â. 
  • Ce vitamine con┼úine?  Sparanghelul con┼úine o mul┼úime de vitamine, inclusiv vitaminele A, E, K, ┼či B6, ├«n cantit─â┼úi relativ mari. Doar c├óteva buc─â┼úi de sparanghel con┼úin 22% din valoarea zilnic─â recomandat─â de acid folic, responsabil pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii. Aceast─â plant─â con┼úine cantit─â┼úi mai mici sau mai mari de minerale esen┼úiale, care includ calciu, fier, potasiu, cupru, mangan ┼či seleniu. De┼či este lipsit practic de gr─âsimi, are ├«n componen┼ú─â cantit─â┼úi importante de acizi gra┼či de omega-3.
  • Cum se prepar─â? Sparanghelul se prepar─â perfect la abur, timp de 5-8 minute, sau pr─âjit u┼čor (3-5 minute ├«n tigaie). Nu este indicat s─â se fiarb─â. Astfel, sparanghelul va avea o textur─â mai ferm─â, dar ├«┼či va p─âstra ┼či nutrien┼úii. Sparanghelul proasp─ât se p─âstreaz─â timp de 48 de ore la frigider, cu capetele ├«nvelite ├«n material textil sau h├órtie. 
  • Cum se alege? C─âuta┼úi tulpinile ferme, cu capetele verde ├«nchis sau purpurii ┼či cu l─âstarii ├«nchi┼či. Partea inferioar─â t─âiat─â nu ar trebui s─â fie prea lemnoas─â, de┼či textura u┼čor lemnoas─â ajut─â la prevenirea usc─ârii. Cur─â┼úa┼úi p─âr┼úile lemnoase din jum─âtatea inferioar─â a fiec─ârui l─âstar, apoi rupe┼úi partea lemnoas─â a tulpinii. Astfel, va r─âm├óne numai partea gustoas─â, care se va prepara uniform.
irina tanase 13 jpg
andre JPG
irinel columbeanu
2 neti sandu in tinerete 2 jpg jpeg
meghan markle masacru texas AFP (1) jpg
1 ducesa kate si regina elisabeta a ii a jpg jpeg
irina iubit 1 jpg
cub cristi borcea valentina pelinel png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
Regina Elisabeta a II-a inspectează garda de onoare în timpul ceremoniei cheilor la Palatul Holyroodhouse în Edinburgh Scoţia FOTO Guliver / Getty Images /  Jeff J Mitchell
refugiati ucraina jpg
salariu copy jpeg
coperta codrin nicoara maria nicioara jpeg
cub cristi borcea valentina pelinel png
8 sotia lui nicusor dan 1 jpg jpeg