Cum te va urmări tehnologia, chiar dacă nu ai acceptat politica de cookies

Ultima actualizare:

Cercetătorii în domeniul computerelor au descoperit o nouă modalitate experimentală de a urmări utilizatorii pe internet folosind informațiile colectate din unitatea de procesare grafică a computerului sau a telefonului, cunoscută și drept placă video.

image

Într-o lucrare recentă, cercetătorii, care provin de la universități din Israel, Australia și Franța, au dezvăluit o strategie unică de „amprentare” a dispozitivelor care utilizează proprietățile stivei GPU ale fiecărui utilizator pentru a crea profiluri distincte, urmăribile.

Nu ai acceptat politica de cookies? Nicio problemă, tot te urmăresc site-urile

Pentru cei care nu știu, amprentarea este o formă de urmărire web, practica omniprezentă prin care companiile și terții monitorizează consumatorii în efortul de a atenua frauda, ​​de a îmbunătăți „experienta clientului” și, bineînțeles, de a vă vinde lucruri prin intermediul reclamelor specifice. Pentru a înțelege mai bine, reclamele specifice folosesc cookie-urile pentru a stoca informații despre utilizator. Așadar, dacă dai click pe un link de pe Google, care conține informații despre un anumit produs, celelalte platforme se vor folosi de această informație pentru a vă vinde produse asemănătoare, prin intermediul site-urilor conexe.

Din punct de vedere istoric, majoritatea companiilor au folosit cookie-uri pentru a stoca informațiile despre utilizator, care sunt minuscule, care identifică fișiere text stocate în browser. Dar cookie-urile au căzut în vremuri grele în ultima vreme, deoarece reglementările recente privind confidențialitatea, cum ar fi CCPA din California sau GDPR din Europa, le-au forțat să fie mai degrabă consensuale decât obligatorii, arată gizmodo.

Drept urmare, companiile au căutat metode alternative de urmărire, inclusiv amprentarea browserului și a dispozitivului, care utilizează datele colectate din browserul, telefonul sau computerul utilizatorilor, cum ar fi configurațiile browserului sau specificațiile dispozitivului, pentru a crea o amprentă care poate fi urmărită. În știri recente, Facebook lucrează la o modalitate de a se integra în sistemul iOS pentru a urmări și a vinde reclame bazate pe profilul utilizatorului. Pentru context, Apple nu permite utilizarea personală a utilizatorilor pentru reclame targetate.

Cu toate acestea, noua tehnică de amprentă GPU a cercetătorilor a depășit în mare măsură această limitare impusă de UE și SUA. Potrivit studiului, sistemul de urmărire a permis cercetătorilor să creeze „o creștere de până la 67% a duratei medii de urmărire”, ceea ce înseamnă că a permis o urmărire mai consistentă pe perioade mai lungi de timp decât metodele tradiționale precum cookie-urile.

Puteți urmări știrile Click! și pe Google News

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
tractorul brasov jpg
image
image
image
image
image
image
drapel steag romania revolutie fara stema foto sutterstock
Au furat 13 tone de masline in Spania jpg
trusa prim ajutor jpg
focveg jpg
al treilea razboi mondial profetii jpeg
Pestera Lacului Verde jpeg
ardei jpeg
magazin lidl jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net