2 căni de lapte pe zi, cantitatea optimă pentru preşcolari

2 căni de lapte pe zi, cantitatea optimă pentru preşcolari

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Din ultima cercetare în domeniu, a reieşit că laptele poate reduce cantitatea de fier care se stochează în corp, crescând riscul de anemie.

Oamenii de ştiinţă au analizat consumul de lapte a 1.300 de preşcolari, pentru a vedea care este cantitatea de fier şi de vitamina D stocată în corp.

În urma cercetărilor, s-a descoperit că doza optimă de lapte pe zi este de două căni, spune coordonatorul experimentului, medicul pediatru Jonathon L. Maguire, de la Spitalul „Sf. Michael’s“ din Toronto, Canada.

Vitamina D şi fierul sunt nutrienţi importanţi pentru creşterea armonioasă a copiilor. Dar fierul joacă un rol crucial şi în dezvoltarea activităţii cerebrale.

Prin urmare, deficienţa de fier este periculoasă şi pentru sănătatea creierului. Iar deficienţa de vitamina D poate să cauzeze probleme serioase de oase.

Ce au descoperit cercetătorii este că dacă se depăşeşte cantitatea de două căni de lapte pe zi, spre exemplu se consumă trei căni, atunci pot apărea niveluri scăzute de feritină din sânge, care anunţă o carenţă de fier ce duce la anemie.

Cu cât se bea mai mult lapte cu atât nivelul feritinei tinde să scadă. Feritina se determină în sânge şi arată care sunt depozitele de fier din organism.

„Laptele este o importantă sursă de nutrenţi vitali pentru copii mici, dar mesajul care trebuie transmis părinţilor este că prea mult lapte poate face mai mult rău decât bine“, spune Maguire.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image