Băutura care creşte riscul de cancer endometrial

Băutura care creşte riscul de cancer endometrial

Ultima actualizare:
2 jpg jpeg

Descoperirea se alătură şi celorlalte ipoteze care asociază tot mai des consumul de băuturi carbogazose cu probleme precum obezitatea, diabetul zaharat sau cele cardiace.

La cercetarea, publicată în Jurnalul Medical ,,Epidemiologia Cancerului, Biomarkeri şi Prevenţie”, au participat 23.039 de femei care au trecut de perioada de menoapauză.

La începutul studiului, participantele au răspuns la mai multe întrebări privind obiceiurile lor alimentare, în special consumul de băuturi îndulcite cu zahăr, atât cele carbogazoase, cât şi cele fără acid.

Rezultatele obţinute au arătat că participantele care obişnuiau să bea des sucuri îndulcite erau cu 78% mai predispuse să dezvolte cancer endometrial de tip 1.

,,Se ştie că un consum ridicat de băuturi îndulcite poate duce la creşterea ţesutului adipos din organism, iar acesta poate favoriza creşterea nivelului de estrogen. Specialiştii au atenţionat în nenumărate rânduri că femeile supraponderale şi cele obeze au un risc de aproape patru ori mai ridicat să fie diagnosticate cu cancer endometrial”, a afirmat Maki Inoue-Choi, cercetător asociat la Universitatea din Minnesota.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image