Băutura care reduce riscul de depresie

Băutura care reduce riscul de depresie

Ultima actualizare:
2 jpg jpeg

Rezultatele cercetărilor au arătat că persoanele care consumă între două şi şapte pahare mici de vin pe săptămână sunt cu 32% mai puţin predispuse depresiei.

Rezultatele studiului sunt suţinute şi de celelalte cercetări care au evidenţiat faptul că un consum moderat de vin aduce beneficii sănătăţii. Resveratrolul, compusul din boabele de struguri, este cel care are efect protector asupra sănătăţii cerebrale.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Navarra, Spania, au analizat stare de sănătate a mai mult de 5.500 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 55 şi 80 de ani, care obişnuiau să consume moderat vin.

În timpul celor şapte ani de cercetări, examinările medicale, interviurile şi chestionarele pe care le-au făcut participanţii au arătat că starea lor de sănătate nu a fost afectată de boli grave şi nici nu au suferit de depresie.

Riscul de apariţie a stărilor depresieve a fost şi mai redus în cazul participanţilor care consumau moderat şi regulat vin.

,,Combinaţia dintre alcool şi resveratrol din cantităţile mici de vin are efect protector asupra mai multor regiuni din creier. Efect similar are vinul şi asupra problemelor coronariene, dar şi asupra mecanismelor care duc la apariţia stărilor de depresie”, a afirmat Miguel Martínez-González, cercetător şi unul dintre autorii studiului.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image