Dieta mediteraneeană poate preveni demenţa

Dieta mediteraneeană poate preveni demenţa

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

O cercetare de mari dimensiuni, care a abordat avantajele dietei mediteraneene asupra sănătăţii, a scos la iveală că acest tip de regim poate „conserva“ memoria, respectiv o poate preveni de îmbătrânirea prematură.

În studiu au fost implicate peste 17.000 de persoane clinic sănătoase. După o perioadă de 4 ani, cât a durat cercetarea, s-a constat o scădere a riscului de instalare a tulburări cognitive cu 13%.

Întrucât nu există la ora actuală măsuri preventive sau tratamente medicamentoase care să combată demenţa, vestea că modificarea dietei obişnuite ar putea întârzia debutul simptomelor de îmbătrânire a memoriei este una cum nu se poate de aşteptată, consideră coordonatorul Georgios Tsivgoulis, de la Universitatea din Alabama, Birmingham (SUA.)

Informaţiile cumulate de la 17.478 de persoane de origini africană, americană şi caucaziană, cu vârsta medie de 64 de ani, au fost analizate în cadrul unui studiu de mare amploare, studiul „Regards“, care a vizat diferenţele rasiale şi geografice, şi impactul acestora asupra riscului de accident vascular cerebral.

Huntington Potter, coordonator în prevenţia bolii Alzheimer, la Şcoala de Medicină din cadrul Universităţii Colorado, SUA, a declarat: „Acesta este ultimul dintr-o serie lungă de studii, care sugerează că dieta mediteraneană poate proteja împotriva problemelor de memorie. Este important de remarcat, totuşi, că dieta nu ajută, odată ce s-au instalat problemele de memorie sau simptomele demenţei“, a conchis omul de ştiinţă.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image