Vinul roşu protejează bacteriile «bune»

Vinul roşu protejează bacteriile «bune»

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Un pahar cu vin roşu slab alcoolizat, consumat în fiecare zi, protejează mucoasa intestinală şi reface sistemul imunitar, fiind o sursă de prebiotice, benefice pentru sistemul digestiv.

„Acest studiu este primul care demonstează că un consum moderat şi regulat de vin roşu poate avea efecte notabile asupra creşterii microflorei intestinale“, este concluzia studiului publicat în Jurnalul Clinic American de Nutriţie.

În urma experimentului, s-a descoperit că nu alcoolul din vin protejează microflora, ci polifenolul, antioxidantul care este conţinut de vin.

Polifenolul se găseşte în multe alimente şi băuturi. Spre exemplu, în afară de struguri roşii, legume şi fructe, acest antioxidant se află în cafea, ceai, ciocolată şi nuci.

Din studiile anterioare, în care s-au analizat efectele polifenolului asupra sănătăţii, s-a ridicat ipoteza că antioxidantul ar putea influenţa echilibrul microflorei intestinale. Experimentul cercetătorilor spanioli vine să aducă noi dovezi în acest sens.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image