Vitamina D poate uşura durerile menstruale

Vitamina D poate uşura durerile menstruale

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Antonino Lasco şi echipa sa de cercetători, de la Universitatea din Messina, Italia, au comparat în cadul studiului utilizarea vitaminei D, cu pastilele placebo.

La cercetare au participat 40 de femei, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 40 de ani, care sufereau frecvent de dureri menstruale. O parte dintre participante au primit pentru calmarea durerilor o doză de vitamina D, în timp ce celălalte au primit pastile placebo timp de cinci zile, înaintea începerii perioadei menstruale.

,,Am obsevat o reducere semnificativă a durerilor mentruale în grupul participantelor care au primit vitamina D pe durata celor două luni a studiului nostru. Indicat ar fi ca vitamina D să fie luată la recomandarea medicului, nu oricum”, a precizat medicul Antonino Lasco.

Şi cercetătorii de la Şcoala Medicală Harvard sunt de părere că dozele de vitamina D aduc beneficii în cazul durerilor menstruale.

,,Nu se ştie exact dacă o doză este suficintă pentru ca durerea să se calmeze, însă femeile pot lua la interval regulate şi alte doze, atâta timp cât nu depăşesc nivel de siguranţă al dozelor”, a afirmat JoAnn E. Manson, cercetător la Şcoala Medicală Harvard (SUA).



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image