Doi frați români, idee genială de afacere. Au pus Poplaca pe hartă: „Primele produse le-am dat prietenilor”

Ultima actualizare:

În comuna Poplaca din județul Sibiu, o familie, Muntean, a reușit să creeze o afacere prosperă și inovatoare, punând astfel localitatea pe harta producției de ciuperci din România. Ceea ce a început ca o inițiativă a părinților, Maria și Ion Muntean, s-a transformat într-o afacere de succes preluată cu pasiune de către frații Claudiu și Gabriel. Cu rădăcini adânci în comunitatea lor, aceștia au știut să valorifice nu doar ciupercile, ci și întregul proces de producție, inclusiv gestionarea cu succes a producției de compost.

Foto: Agrointel.ro
Foto: Agrointel.ro

Cum a început totul

Familia Muntean nu a pornit direct la vânzări. În schimb, primul pas a fost să ofere produsele lor prietenilor apropiați. "Primele produse le-am dat prietenilor, abia mai târziu au venit și vânzările", povestesc frații Muntean. Inițial, producția de ciuperci a fost o experiență de explorare, iar reușita a venit încet, dar sigur.

Ion Muntean, părintele fondator al ciupercăriei, a început producția artizanală în 2023, având o carte despre ciuperci ca ghid a activității sale. În primul an, și-a oferit recolta de ciuperci celor apropiați, iar succesul a fost atât de încurajator încât familia a decis să transforme această inițiativă într-o afacere adevărată, scriu cei de la Agrointel.

Ciupercăria familiei Muntean nu se rezumă doar la producția de ciuperci Pleurotus. Aceștia au învățat să gestioneze cu succes și producția de compost, oferind astfel o perspectivă mai amplă asupra afacerii lor. În plus, față de ciupercile proaspete, familia Muntean a extins gama de produse și cu ciuperci murate

Viitorul: o cultură sustenabilă și inovatoare

Frații Gabriel și Claudiu au preluat responsabilitățile de la părinți, extinzând producția pe o suprafață de 500 de metri pătrați, pe trei nivele, cu o recoltă anuală impresionantă de 25 de tone de ciuperci Pleurotus. Peste jumătate din producție ajunge în sectorul horeca, consolidându-și prezența pe piață și în depozitele de legume-fructe.

Una dintre mișcările lor inovatoare a fost introducerea pe piață a ciupercilor murate, o idee care a luat naștere într-o vară în care comerțul cu ciuperci proaspete nu a fost la fel de prosper. "Ideea ne-a venit într-o vară, când comerțul cu ciupercile proaspete nu a mers prea bine, și atunci ne-am gândit să procesăm cantitatea pentru care nu aveam comenzi", explică Ana Muntean. Procesate prin pasteurizare și fără conservanți, ciupercile murate au devenit un produs apreciat în rândul clienților, aducând un plus de diversitate în oferta lor.

Afacerea familiei Muntean din Poplaca demonstrează că o afacere locală, gestionată cu pasiune și inovație, poate reuși să aducă prosperitate într-o comunitate. Diversificarea produselor, atenția la calitate și valorificarea fiecărui aspect al producției au fost cheile succesului lor. Astfel, frații Muntean au reușit să creeze nu doar ciuperci de calitate, ci și o poveste de succes care a pus Poplaca pe harta producției de ciuperci din România.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Hotel Ambasador Bucuresti FOTO Shutterstock
image
image
image
image
image
image
index webp
1 minestrone jpg jpeg
caroline jpg
costel corduneanu jpg
azienda agricola 1200 690x362 jpg
gradina jpg
Krystyna Skarbek jpg
daci romani jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net