O companie a scos 5.000 de locuri de muncă cu salarii de 120.000 de dolari. De ce nu reușesc să angajeze?
În ciuda faptului că oferă salarii uriașe, ce ajung chiar și la 120.000 de dolari, această companie nu reușește să găsească angajați. Există nu mai puțin de 5.000 de locuri de muncă disponibile, însă oamenii nu par interesați de o carieră în acest domeniu.

Compania Ford are nu mai puțin de 5.000 de posturi vacante pentru care încearcă să găsească angajați, însă nimeni nu pare interesat, în ciuda salariului atractiv. Mecanicii ar urma să primească salarii de 120.000 de dolari, însă lipsa forței de muncă a dat peste cap planurile companiei.
În Statele Unite, cât și în nenumărate alte țări de pe glob, nu există îndeajuns de mulți muncitori calificați pentru a acoperi posturile lăsate libere de către cei care se pensionează. Directorul general al Ford, Jim Farley, spune că există un atelier cu elevator și unelte, însă nu găsește pe nimeni care să poată lucra în el.
Se câștigă 120.000 de dolari pe an
În ciuda faptului că în Statele Unite există undeva în jur de 500.000 de locuri de muncă neocupate în sectorul manufacturier, iar rata șomajului este în creștere, cei mai mulți dintre americanii fără loc de muncă nu au pregătirea necesară pentru astfel de locuri de muncă.
„Se câștigă 120.000 pe an, dar ai nevoie de cinci ani ca să înveți să faci asta”, a spus Jim Farley, într-un interviu acordat „Office Hours: Business Edition”.
Nu există îndeajuns de mulți muncitori calificați
Jim Farley a mai explicat că este nevoie de o investiție semnificativă în formarea profesională, pentru a putea găsi angajați care să ocupe posturile rămase libere. „Pentru a învăța cum să demontezi un motor diesel al unui camion Ford Super Duty este nevoie de cel puțin cinci ani”, a spus acesta.
Unul dintre motivele principale pentru care criza forței de muncă provoacă probleme în nenumărate țări este lipsa de investiții în formarea profesională. Iar pentru a atrage noi angajați, Ford a aprobat și o creștere salarială de 25%, în următorii patru ani.
„Nu avem școli de meserii. Nu investim în educarea unei noi generații, precum cea a bunicului meu, care a început fără nimic și a construit o viață de clasă de mijloc pentru familia lui, lucrând pe linia de asamblare a unei fabrici Ford”, a mai spus Jim Farley.



































