Mașinile electrice se vor putea încărca din mers. Țara europeană care testează o tehnologie revoluționară
Până acum, un astfel de proiect părea ceva desprins dintr-un film science-fiction. Acum, el a fost transformat în realitate într-o țară europeană. Este vorba despre o porțiune de autostradă care permite mașinilor electrice să se încarce din mers, fără să fie nevoie să mai oprească.

O astfel de tehnologie pare a fi ceva desprins dintr-un film science-fiction, însă deja a început să fie transformată în realitate în Franța. Încă din luna septembrie, un consorțiu condus de către Vinci Autoroutes a început să experimenteze cu încărcarea prin inducție, în Angervilliers.
Practic, această tehnologie poate permite mașinilor electrice să se încarce din mers, fără a fi nevoie ca acestea să mai oprească. Numai cu un minim contact, această metodă revoluționară ar permite șoferilor să continue să conducă, iar mașina lor electrică va continua să se încarce în același timp.
Această tehnologie a început să fie testată în Franța
La prima vedere, porțiunea de 1,5 kilometri de autostradă pare a fi complet obișnuită. Singurul detaliu care poate atrage atenția este un strat de pavaj puțin mai închis la culoare, care indică faptul că acest segment de autostradă a fost renovat recent.
Cu toate acestea, la numai 10 centimetri sub stratul de beton există nu mai puțin de 900 de bobine de cupru care pot să genereze un câmp electromagnetic. Practic, acest mecanism poate să transmită electricitate către orice vehicul echipat cu plăci receptoare.
Este o tehnologie folosită în premieră mondială
Acest sistem inductiv este îndeajuns de puternic încât să transfere în siguranță o putere instantanee ce depășește 300 kW, cât și o putere medie de peste 200 kW. Plăcile receptoare necesare pentru a folosi acest sistem au o greutate de 40 de kilograme și pot fi montate pe vehiculele existente.
Plăcile au aproximativ 1,3 metri pe 80 de centimetri, iar patru prototipuri circulă deja pe această secțiune de autostradă. Iar primele teste arată că bateriile își recuperează energia cu o eficiență de 85%. Această tehnologie folosită în premieră pare să funcționeze eficient, însă rămâne de văzut cât de populară va deveni pe termen lung.




































