Ce își doresc cu adevărat angajații. Românii pun preț pe timp liber și siguranță

Beneficiile extrasalariale au devenit în ultimii ani un element esențial în strategia de atragere și fidelizare a angajaților. Ele nu mai reprezintă doar un „bonus” adăugat la salariu, ci un indicator al modului în care companiile înțeleg nevoile oamenilor și cultivă cultura organizațională. Lelia Mancaș, reprezentantul celei mai mari platforme globale de beneficii, a discutat în cadrul rubricii IQ Financiar, despre preferințele angajaților români și despre diferențele față de tendințele internaționale.

Ce își doresc cu adevărat angajații români
Ce își doresc cu adevărat angajații români

Românii pun preț pe timp liber și siguranță

Datele arată că angajații români au preferințe distincte comparativ cu media globală.

Am observat că românii au preferințe diferite în ceea ce privește beneficii extrasalariale față de angajații de la nivel global, acestea fiind influențate, bineînțeles, de mediul nostru economic, social și cultural. Spre exemplu, șapte din zece angajați români au o preferință pentru timpul liber, față de cinci din zece angajați la nivel global. Acest lucru ne arată cât de important este echilibrul între viața personală și locul de muncă”, a explicat Lelia Mancaș.

De asemenea, asigurările – medicale sau de viață – se numără printre beneficiile cele mai apreciate. „Pentru 50% dintre români, ele sunt o prioritate, în timp ce, la nivel global, doar 40% dintre angajați le consideră la fel de importante”, a adăugat Mancaș.

Nu lipsesc nici cursurile de dezvoltare personală și profesională sau facilitățile legate de mobilitate, cum ar fi transportul gratuit oferit de angajatori.

 Câți dintre români se simt apreciați la muncă

Un alt aspect îngrijorător ține de percepția angajaților asupra recunoașterii la locul de muncă.

Doar 4 din 10 angajați din România se simt apreciați în totalitate, spre deosebire de 5 din 10 la nivel global. Angajatorii au însă la dispoziție beneficii și o suită de produse prin care pot să transmită angajaților cât de mult îi apreciază”, a subliniat reprezentanta platformei.

Diferențe între generații: stabilitate vs. experiențe

Atunci când analizăm preferințele pe categorii de vârstă, diferențele devin clare.

  • Generația X și Baby Boomers (peste 30-35 de ani) apreciază în mod special beneficiile legate de sănătate și stabilitate – pensii private, asigurări medicale, concedii plătite și vacanțe.
  • Generațiile Y și Z (tinerii angajați) caută flexibilitate și experiențe. Cardurile cadou, voucherele și beneficiile care le îmbogățesc viața prin experiențe sunt prioritare pentru ei.

Angajații din generațiile Y și Z cheltuie cu aproximativ 10% mai mult din bugetul de beneficii extrasalariale pe opțiuni care le reflectă stilul de viață și preferințele”, a precizat Lelia Mancaș.

Fidelizare prin personalizare

Beneficiile extrasalariale nu mai pot fi tratate ca un pachet standard pentru toți angajații. Companiile care reușesc să își adapteze ofertele în funcție de vârstă, nevoi și context personal câștigă nu doar loialitatea oamenilor, ci și o productivitate crescută.

E clar că dacă primesc ceea ce apreciază, angajații se vor simți mai mulțumiți, mai incluși la locul de muncă și mai fericiți. Automat, fidelizarea lor și rezultatele companiei vor fi mai bune”, a concluzionat Iancu Guda în cadrul emisiunii.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
ceausescu sondaj jpg
499992705 1274123354512806 2651166906498329812 n jpg
nyzhnia apsha captura video jpg
Bunica Veruta, foto Facebook jpg
Spovedanie foto Ziarul Lumina jpg
caz roxana calin colaj captura video jpg
cum aratanoul buletin electronic romani  jpg
Batrani pensionari fericiti FOTO Shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net