Protecția Consumatorului, raid în București. Amenzi la firme celebre
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - ANPC, mai pe românește, Protecția Consumatorului, nu a intrat în vacanță.
Inspectorii ANPC au luat a puricat mai mulți operatori economici și rezultatele controalelor au scos în evidență nereguli crase, evident, amendate.
Igiena precară, un obicei amendat de Protecția Consumatorului
Patru dintre cele mai cunoscute hoteluri, din București, s-au aflat, în perioada 4-5 iulie 2022, în atenția echipelor Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor din Municipiul București (CPCMB): Union, Continental București Nord, Ambasador și Novotel.
„Pentru a avea stele, trebuie să le meriți și să știi să le păstrezi. Dacă nu poți întreține un hotel, nu îl mai ține deschis, doar pentru a încasa. Iar dacă vin bani, nu uita să investești în propria afacere. Mă întreb: și aici am supărat pentru că am venit în control?
Și aici există teorii ale conspirației?”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Citește și: Bucureștenii, baie la lighean! Pe cine mai dă vina Nicușor Dan că nu e apă caldă
Declarația acestuia vine în urma unui val de critici nefondate, în urma unor controale succesive efectuate la Hotelul Intercontinental, amendat în luna mai cu 100.000 de lei. Controalele au fost succesive, deoarece managerii celui mai cunoscut hotel din București trebuiau să remedieze problemele urgent. Ceea ce nu s-a întâmplat.
Hoteluri bine cotate, amenzi de 95.000 de lei,
Astfel, în urma controalelor la hotelurile menționate, inspectorii au descoperit mai multe nereguli. Așa că, Protecția Consumatorului a aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 95.000 lei, cărora li s-au adăugat și măsuri complementare.
A fost impusă oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor pentru: 16 camere de la Hotel Continental București Nord (pentru acestea fiind propusă și închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni), 35 camere de la Hotel Ambasador, 2 camere de la Hotel Novotel și pentru 3 agregate frigorifice de la Hotel Continental București Nord și Novotel.
Citește și: Povestea încurcată de viață a lui Piedone. Cum a ajuns de la Protecția Consumatorului primar de sector
Printre abaterile descoperite de Protecția Consumatorului se numără: utilizarea unor grătare și cuptoare neigienizate corespunzător, utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, cu grad ridicat de uzură, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu grătare cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere depreciate, cu ventilatoare care prezentau depuneri de praf și impurități.
Inspectorii au identificat și folosirea unor produse alimentare fără eticheta cu elemente de identificare și caracterizare, precum și fără data limită de consum, nerespectarea condițiilor de temperatură pentru păstrarea unor preparate, depozitare în condiții necorespunzătoare a unor produse alimentare, folosirea unor materii prime cu etichete greu lizibile.
Cafenea celebră, amendată cu 20.000 de lei
Nici unele spații de cazare nu arătau prea bine, lucru care nu a fost trecut cu vederea de inspectorii de la Protecția Consumatorului.
Astfel, printre neregulile sancționate se numără: folosirea unor camere neigienizate, cu conditii igienico-santiare precare,cu protecții de saltea rupte, cu fire de păr, saltele și pilote pătate, perdele arse, rugină în băi, mochetă pătată, peticită, atât în camera, cât și pe holuri, depuneri de praf sau lipsa plaselor împotriva insectelor, la ferestre.
Citește și: Cum să nu iei țeapă cu factura la curent. Recomandările ANPC
La finalul lunii iunie, inspectorii de la Protecția Consumatorului au amendat cu 20.000 de lei o cafeneaua Paul, din mall-ul bucureștean Promenada. Aici, au fost găsite alimente expuse în vitrine frigorifice neigienizate și întreținute necorespunzător.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!