7 beneficii surprinzătoare pentru sănătate ale vinetelor

Ultima actualizare:

Vinetele sunt alimente bogate în nutrienți, care conțin fibre, vitamine și minerale. Acestea vă pot aduce beneficii sănătății generale, inclusiv inimii, scriu cei de la Healthline.com.

Vinetele vă pot aduce beneficii sănătății generale, inclusiv inimii. Foto: Click.
Vinetele vă pot aduce beneficii sănătății generale, inclusiv inimii. Foto: Click.

Vinetele sunt bogate în fibre, au conținut scăzut de calorii, bogate în nutrienți și au multe beneficii potențiale pentru sănătate.

De la reducerea riscului de boli de inimă până la controlul zahărului din sânge și scăderea în greutate, vinetele sunt un plus simplu și delicios pentru orice dietă sănătoasă. Sunt, de asemenea, incredibil de versatile și se potrivesc bine în multe feluri de mâncare.

Deși adesea considerate o legumă, sunt din punct de vedere tehnic un fruct, deoarece cresc dintr-o plantă cu flori și conțin semințe. Există multe soiuri de vinete, iar acestea variază în mărime și culoare. Și în timp ce vinetele violet intens sunt cele mai comune, ele pot fi roșii, verzi sau chiar negre.

Pe lângă faptul că aduc o textură unică și o aromă ușoară rețetelor, vinetele au o serie de beneficii potențiale pentru sănătate.

Iată 7 beneficii pentru sănătate ale vinetelor:

1. Bogate în nutrienți

Vinetele sunt alimente bogate în nutrienți, ceea ce înseamnă că acestea conțin o cantitate semnificativă de vitamine, minerale, fibre și puține calorii. O cană (82 de grame) de vinete crude conține următoarele substanțe nutritive:

Calorii: 20,

Carbohidrați: 5 grame,

Fibre: 3 grame,

Proteine: 1 gram,

Mangan: 10% din RDI (doza zilnică de referință),

Folat: 5% din RDI,

Potasiu: 5% din RDI,

Vitamina K: 4% din RDI,

Vitamina C: 3% din RDI.

Vinetele conțin, de asemenea, cantități mici de alți nutrienți, inclusiv niacină, magneziu și cupru.

2. Se laudă cu un număr mare de antioxidanți

Pe lângă faptul că aceste legume conțin o varietate de vitamine și minerale, vinetele se laudă cu un număr mare de antioxidanți.

Antioxidanții sunt substanțe care ajută la protejarea organismului de daunele cauzate de substanțele nocive cunoscute sub numele de radicali liberi. Studiile au arătat că antioxidanții ar putea ajuta la prevenirea multor tipuri de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă și cancerul.

Vinetele sunt deosebit de bogate în antociani, un tip de pigment cu proprietăți antioxidante care este responsabil pentru culoarea lor vibrantă. În special, o antocianină din vinete numită nasunin este deosebit de benefică. De fapt, mai multe studii au confirmat că este eficient în protejarea celulelor împotriva daunelor provocate de radicalii liberi nocivi.

3. Poate reduce riscul de boli de inimă

Datorită conținutului lor de antioxidanți, unele studii sugerează că vinetele pot ajuta la reducerea riscului de boli de inimă. Într-un studiu, iepurilor cu colesterol ridicat li s-a administrat 10 ml de suc de vinete pe zi, timp de două săptămâni. La sfârșitul studiului, ei aveau niveluri mai scăzute atât de colesterol LDL, cât și de trigliceride, doi markeri din sânge care pot duce la un risc crescut de boli de inimă atunci când sunt mărite.

Alte studii au demonstrat că vinetele pot avea un efect protector asupra inimii. Într-un studiu, animalele au fost hrănite cu vinete crude sau la grătar timp de 30 de zile. Ambele tipuri au îmbunătățit funcția cardiacă și au redus severitatea atacului de cord. Deși aceste rezultate sunt promițătoare, este important de reținut că cercetările actuale se limitează la studiile pe animale. Sunt necesare cercetări suplimentare pentru a evalua modul în care vinetele pot ajuta sănătatea inimii la oameni.

4. Poate menține controlul zahărului din sânge

Adăugarea de vinete în dieta ta poate ajuta la menținerea zahărului din sânge sub control. Acest lucru se datorează în primul rând faptului că vinetele sunt bogate în fibre, care trec intact prin sistemul digestiv.

Fibrele pot scădea zahărul din sânge prin încetinirea ratei de digestie și absorbție a zahărului în organism. Absorbția mai lentă menține nivelul zahărului din sânge constant și previne vârfurile și blocările.

Alte cercetări sugerează că polifenolii, sau compușii naturali din plante, găsiți în alimente precum vinetele pot reduce absorbția zahărului și pot crește secreția de insulină, ambii putând ajuta la scăderea zahărului din sânge.

Un studiu a analizat extractele de vinete îmbogățite cu polifenoli. Acesta a arătat că ar putea reduce nivelurile de enzime specifice care influențează absorbția zahărului, ajutând la reducerea zahărului din sânge.

Vinetele se încadrează bine în recomandările alimentare actuale pentru controlul diabetului, care includ o dietă bogată în fibre, bogată în cereale integrale și legume.

5. Ar putea ajuta la pierderea în greutate

Vinetele sunt bogate în fibre și sărace în calorii, făcându-le un adaos excelent pentru orice regim de slăbire. Fibrele se deplasează lent prin tractul digestiv și pot promova sațietatea și sațietatea, reducând aportul de calorii.

Fiecare cană (82 de grame) de vinete crude conține 3 grame de fibre și doar 20 de calorii. În plus, vinetele sunt adesea folosite ca înlocuitor bogat în fibre și cu conținut scăzut de calorii pentru ingredientele cu mai multe calorii.

6. Poate avea beneficii de combatere a cancerului

Vinetele contin mai multe substanțe care prezintă potențial în combaterea celulelor canceroase. De exemplu, solasodine ramnosil glicozide (SRG) sunt un tip de compus care se găsește în unele plante de mănădură, inclusiv vinetele.

Unele studii pe animale au arătat că SRG-urile ar putea provoca moartea celulelor canceroase și, de asemenea, pot ajuta la reducerea reapariției anumitor tipuri de cancer. Deși cercetările pe această temă sunt limitate, SRG-urile s-au dovedit a fi deosebit de eficiente împotriva cancerului de piele atunci când sunt aplicate direct pe piele.

În plus, mai multe studii au descoperit că, consumul mai multor fructe și legume, cum ar fi vinetele, poate proteja împotriva anumitor tipuri de cancer.

O recenzie, care analizează aproximativ 200 de studii, a constatat că consumul de fructe și legume a fost asociat cu protecția împotriva cancerului pancreatic, stomacal, colorectal, vezicii urinare, de col uterin și de sân. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina modul în care compușii găsiți în vinete pot afecta în mod specific cancerul la oameni.

7. Foarte ușor de adăugat la dieta ta

Vinetele sunt incredibil de versatile și pot fi încorporate cu ușurință în dieta ta. Pot fi coapte, prăjite, la grătar sau sote și savurate cu un strop de ulei de măsline și condimente. Pot fi folosite și ca înlocuitor cu conținut scăzut de calorii pentru multe ingrediente bogate în calorii. Acest lucru vă poate reduce aportul de carbohidrați și calorii, în același timp crescând conținutul de fibre și nutrienți al mesei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
image png
image
image
image
image
image
image
Tabula Regia Tg  Mures jpg
image png
heavy rain 4864257 1280 jpg
ODAmaD00NDAmaGFzaD1jYTVhMGQyNDBkZDBjM2M3NzJhZmUyMDlmMmFlODMzZA== thumb jpg
Banner test iq
dn1 in perioada interbelica jpg
Printesa Anne sora Regelui Charles 2 jpg
clock 650753 1280 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net